Eishkom

Hier word robuuste debat gevoer oor enige onderwerp met die minimum moderering. Deelnemers wissel van gelowig tot ateïs, van Christen tot Moslem, spiritueel en alles tussenin. Hier word jou oortuigings onder die loep geneem en getoets.
Kameraad Eksteen

Re: Eishkom

Post by Kameraad Eksteen » Sun Jun 14, 2020 8:08 am

OK kortliks dan, met die geld wat jy kan rondgooi, dink ek jy sal 'n goeie stelsel kan bekom. Die ou wat die panele spec. sal die gepaste MPPT controller klaar reg spesifiseer. Dit werk so, as die panele 16A lewer sal hy 'n 20A controller insit, 33A kry dan 'n 40A ens. Solank jy net nie aandring op 'n controller wat 'n hele Checkers dak vol panele kan aanvaar nie, glo ek nie iemand sal jou indoen nie.

Ek het 'n modulêre sisteem voorgestel omdat jy lekker MPPT controllers het wat jou baie lekker data gee ten opsigte van wat aan die gebeur is. Dis maar eintlik al. (Net 'n gedagte, nes met karre en batterye, die heel grendste controllers kan steeds nie vir jou sê as iets met die batterye skort nie, gel en lood suur batterye.) So jou litium batterye is 'n idee, en dit sal weer bepaal watter controller hulle sal kan laai. Maar dis lekker om op die voorpunt van tegnologie te bly.

Net 'n gedagte, jou panele wil verkieslik so naby aan mekaar wees as wat jy kan.

So solank die onderdele binne die orde grootte van die sisteem bly, dink ek jy is verniet bekommerd oor die spesifikasies wat 'n installeerder jou gaan bied. Hulle sal jou 'n skatting binne jou orde grootte gee, en die kapasiteit dan effens vergroot om dinge soos 'n week se betrokke weer, en dae sonder krag in ag te neem, en hier kan jy sny soos jy wil. En hier is my gedagtes weer, die ouens hou daarvan om te keer dat jou sisteem meer as 10% van die batterykrag cycle, want batterye het net soveel sulke laai siklusse, maar aan die anderkant as jy elke nou en dan 'n battery tot 70% cycle is dit ook nie sleg nie, en as jy een battery "opgebruik" versus 'n hele bank vol opspaar, wat in elk geval 'n beperkte lewe het, is dit goedkoper op 'n enkele battery op te gebruik. Maar met litium batterye sal dit anders werk.

Dis net met die batterye wat daar so bietjie black magic en voodoo is. Oor die res hoef jy nie te worry nie, jy noem al klaar die regte handelsname.

plompie

Post by plompie » Sun Jun 14, 2020 12:23 pm

Tx, ek sal in elk geval vordering / idees ens vooraf hier plaas.

Ek sien het het "hybrid" verkeerd verstaan ...
Hybrid
Hybrid inverters are available in both On Grid and Off Grid scenarios. That is , you get an “On Grid hybrid” inverter and you get an “Off Grid hybrid” inverter.
1. An On grid hybrid inverter allows you to share PV supply with Utility and any excess PV supply would goto storage, or, fed back into the grid ( just like an On grid inverter ).
2. An off grid hybrid inverter allows for the coupling of utility, but, unlike the on grid hybrid, if PV solar can not supply the entire load then it supplies none ( it doesn’t share paralleled load like the On Grid hybrid).
Ek het aanvaar dat "hybrid" beteken ALTYD "on Grid" soos by 1 hierbo ... Ek was verkeerd. So, ek stel nie belang om krag terug in die grid te sit nie; maar dis wel die "on grid hybrid" wat ek soek - tensy daar natuurlik 'n meer elegante metode is om dieselfde effek komponentsgewys te bereik.

Edit: Hmm .. lyk my 'n off-grid [en my huidige Axpert 3Kw is 'n "off-grid hybrid" ek dink] kan tóg vir my werk as ek anders daarna kyk; en SLEGS my kritiese komponente daarop sit ... Ek neem aan dat die Inverter gestel kan word dat slegs 'n relatief klein persentasie vanaf die batterye kom (in die dag, wanneer verbruik solar oorskry) sodat die inverter slegs ten volle grid toe sal oorskakel as die batterye te veel gedrein word. Anhow, dis dalk iets om te ondersoek.

plompie

Post by plompie » Mon Jun 15, 2020 7:12 am

Heelwat goeie inligting / filosofie verkry vanaf ander forums, bv:-
Remember: The most expensive loads we all have, are:
1) Below 1kw over 24/7/365. Not the oven, not the microwave, not the kettle.
2) Loads that are on when we sleep at night.
That is why a case can be made for 3kva grid tied inverters.
You have WANTS vs NEEDS in solar. WANTS costing a bucket load more than NEEDS.
Verdere rede om nie te worry oor baie hoë specs op die inverter nie ...
And don't fret about the stove, kettle, washing machine, microwave.
Think for a moment: How many hours per day are those items on?
Now work out what do those items cost you per year?
What will it cost you to move them onto solar? Will you make a ROI?
En baie belangrik, die volgende opmerking ...
Also saw that the biggest cost ito of units, on a average home, is for usage <1000w per hour over 24/7/365.
And as I said before ... when all is asleep, cost your power usage during that time.
En dan laastens (met die klem op die laaste sin):
Geysers, poolpumps, dryers:
Those are the expensive items ito units.
If you can move those items onto solar, managed wisely during peak solar production, scheduled, on top of the average daily power need of the house, then you are "cooking with solar".
A BIG note here: Don't spec a grid tied inverter to be able to power all these heavy loads. No. Let Eskom take the peaks, the bulk coming from solar.
Kameraad: Hierdie perd blyk 'n posisie in te neem wat óók jou filosofie van "bevredigende elegansie en minimalisme" in gedagte hou; sowel as gebruikers met needs soos myne - en ek dink dis waar ons aanvanklik dalk bietjie verby mekaar gepraat het? :)

Terloops, oor presies 9 day en met al my normale daaglikse aktiwiteite, was my verbruik [vlgns prepaid meter] gemiddeld 24.6 Kwh/dag. En dis onwaarskynlik dat die gemiddelde ooit (sê) 30 Kwh sal oorskrei. As ek verder in gedagte hou dat dit maar NET my kritiese komponente is waar ek werklik nie wil "skimp" nie, dan was/is jy naastenby reg ;) ek hoef nie oorboord te gaan nie.
Last edited by plompie on Wed Jul 08, 2020 6:05 am, edited 2 times in total.

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Mon Jun 15, 2020 7:41 am

plompie wrote:
Mon Jun 15, 2020 7:12 am
Terloops, oor presies 9 day en met al my normale daaglikse aktiwiteite, was my verbruik [vlgns prepaid meter] gemiddeld 24.6 Kwh/dag. En dis onwaarskynlik dat die gemiddelde ooit (sê) 30 Kwh sal oorskrei. As ek verder in gedagte hou dat dit maar NET my kritiese komponente is waar ek werklik nie wil "skimp" nie, dan was/is jy naastenby reg ;) ek hoef nie oorboord te gaan nie.
Dis soos jy sê, ek het my krag ook al so gemeet, as ek die CCTV, modems, routers ens. plus twee of drie rekenaars en 'n printer of so van die panele af laat loop, spaar ek dalk 3 tot 4 eenhede per dag. So jy moet weet hoekom jy dit doen, sodat jy gemoedsrus het om aan te gaan met jou werk of om te bespaar?

Die ander ding, as jy eers deur die oefening gaan kom jy gou agter watter toerusting jou krag steel. So as ons lang kragonderbrekings in die somer het, koppel ek sommer die yskas ook op die sonkrag, toe kom ek agter as ek die yskas laat loop saam met die "home theater"trip dan trip die inverter krag. Toe draai dit uit, die hifi trek sy volle stroom of die volume nou laag of hoog is, radio of CD maak nie saak nie, iets soos 175W die hele fokken tyd, (werk daai koste nou uit oor 'n jaar) toe kry ek een wat dit nie doen nie.

Die ander kant van die saak is natuurlik, nou die dag was die krag af, en alles, computers en alles wat moet, loop op die 400W inverter. Vir een of ander rede moes ek toe iets uitboor, ek gryp toe sonder om te dink my Ryobi HID-500 Impact Drill (500w), en ek begin boor vir die vale, en nie net sommer so nie, jy ruik naderhand daai boor se plestiek brand, maar ek boor. En raai wat, die inverter trip nie.

plompie

Post by plompie » Tue Jun 16, 2020 1:06 pm

Kameraad wrote:Toe draai dit uit, die hifi trek sy volle stroom of die volume nou laag of hoog is, radio of CD maak nie saak nie, iets soos 175W die hele fokken tyd, (werk daai koste nou uit oor 'n jaar) toe kry ek een wat dit nie doen nie.
Nota: Ek het my plasing drasties ge-edit omdat (a) dit steeds die laaste plasing in hierdie draad is; en (b) ek nou meer inligting het.
Ek het myself ietwat in die voet geskiet met my huidige Hi-Fi wat verkieslik in standby moet bly. Ek sien nou dit gebruik darem minder energie as wat ek aanvanklik gedink het. Die bottom line is: Ek sit met 'n duur stelsel wat soort van in onbruik is want ek is paranoïes om dit te gebruik omdat die krag enige oomblik kan afslaan, en/of die rugsteun onvoldoende mag wees. [My musiek is 'n "needed want" wat waarde tot my lewe voeg].

Ek was stupid; eers nie daaraan gedink dat ek my prepaid meter balance kan gebruik om akkuraat genoeg metings te neem nie :oops:
Off-grid specs is anders; hier is (bv) die "startup" peaks baie belangrik want die Inverter (ens) moet daarvolgens gespec word; en dan het jy waarskynlik 'n sparkie nodig.
Maar by grid-tied word daai peaks oorgelaat aan die grid / batterye; of jy kom eenvoudig daarsonder klaar.

Dus nou het ek my lesings geneem:-
* "Sleeping time" avg: 0.52 Kw/h
* Normale "critical" (wil beslis battery rugsteun hê): 0.9 Kw/h
* "Luxury critical" (Hi-Fi speel; paar ligte; my rekenaar; routers; selfs ekstra rekenaar: 1.1 Kw/h
* "Luxury critical" plus pool pumps : 2.6 tot 3.2 Kw/h.

Dusver is die "take away" van bg:-
* Ek sien waar Kameraad se 400 - 500 Watt *normale* kragverbruik vandaan kom; en hoekom hy sy system rondom dit gespec het. Dit maak sin.
* Die beste ROI word verkry as jy jou sisteem spec vlgns die gemiddelde 24/7/365 verbruik. Hierdie spec oorskrei jy SLEGS indien jy daai luxury "want" wil hê en/of kan bekostig en/of kan regverdig ... maar jy gaan dit moeilik regverdig vanuit 'n ROI oogpunt.

Ek het die oorspronklike laaste deel van hierdie plasing hieronder ge-edit:-
Kameraad, hier aan die begin van die draad het ek gedink dat jy soos ons op goeie Afr se so "bietjie gat-gekrap" het [dink eintlik nog steeds so] :lol: Want, die tipe van roetes wat jy (kan) volg (met groot bevrediging), redelik DIY en minstens deels "manual" behoort jy met jou superieur intelligensie te weet is nie vir almal nie ... :mrgreen:

Maar gelukkig kan ek tussen die lyne lees en daardeur 'n paar lesse by jou leer:-
* Inderdaad, daai stelling van jou oor "elegante, selfs passiewe oplossings" en die daarmee gepaardgaande persoonlike bevrediging.
* Dis stupid om oorboord te gaan sonder om hierdie meer elegante oplossings te ondersoek [geparafraseerd]

plompie

Post by plompie » Fri Jun 19, 2020 6:21 pm

Ek het sedert my vorige plasing heelwat navorsing gedoen, en 'n paar baie sinvolle waarhede wat ek intussen geleer het, is:-
* Off-grid is totaal onsinnig in stede. Maak slegs (soms) sin op bv plase, of op plekke waar Eskom jou 'n belaglike prys vra om die area te elektrifiseer.
* Grid-tied bring die grootste besparings mee. Sowel as om te spec vlgns jou "sleeping time" 24/7/365 maw minimum avg verbruik. Inderdaad, hierdie paneel (ens) koste sal jy maklik en redelik gou herwin. [Ek dink Kameraad het ook so iets genoem].
* MOENIE jou Panels en/of inverter spec vlgns jou wasmasjien, tuimeldinges, stoof en/of ander korter-durasie items nie - laat Eskom hierdie peaks vat; of kom daarsonder klaar tydens kragonderbrekings.

Maar, die grap is: Nou lyk dit of ek TOG minstens tot 'n mate 'n DIY roete gaan volg. Tentatief:-
* My gereelde sparkie gaan my DB board vereenvoudig; (verder) split soos nodig en COC gee.
* 'n Tenant wat Solar installasie voorheen gedoen het; kan die paneel installasie hanteer.
* 'n Victron-spesialis vriend van hom, kan die finale koppeling doen en die stelsel afteken.
* En laastens, blykbaar kan 'n Lithium Ion battery teen dieselfde koste [of minder!] as 'n Lead Acid op DIY-wyse gebou word. Ek wou nie hieraan byt nie f@k weet. Maar vanoggend, het my sparkie net een kyk na die voorbeeld pic/schematic gegee en laat blyk: "I'm not scared of that" .

lobe

Post by lobe » Sat Jun 20, 2020 10:29 am

Ek volg die draad al 'n ruk lank en vind dit interessant, maar kon nie regtig waarde toevoeg nie. So ek het liewer niks gesê nie. (So, what's new, you're probably thinking.)

Ek kan nog steeds nie regtig tegniese waarde toevoeg nie, maar vandag het ek 'n bietjie tyd en wil ek reageer vir 'n paar redes:
  • Kragverbruik - of dan pogings om dit te optimiseer - is iets wat my ook nogal besig hou. So, dis lekker om ander se ervarings en kundigheid daaroor te sien.
  • Alhoewel ek myself lanklaas as 'n audiophile sou beskryf, is dit ook 'n veld wat ek vir baie lank redelik goed geken en entoesiasties nagevors en in belê het. Maar dis lankal verby, aangehelp deur gehoorverlies (oftewel, ouderdom). So, dis lekker om ander (Plompie) se ervarings en kundigheid daaroor te sien.
  • As ons 'n kwynende KK wil laat voortleef, het ons meer poste nodig en minder "rooflesers". (Was dit Jean wat destyds die term geskep het?) Die nuwe KK het in my opinie aanvanklik geen tekort gehad aan poste nie (gegewe die omstandighede), maar vir rooflesers soos ek, was die oorgrote meerderheid daarvan baie gou... hmmm, sal ons maar sê: van 'dubious quality'. So, dis lekker om weer te kan uitsien na wat op KK aangaan.
Nou, terug na die onderwerp van die draad.

Plompie, ek is bly om te sien jy het jou prepaid meter begin inspan om die eenhede mee te monitor, want ek het met jou vorige pos al gewonder of ek dit moet voorstel. Ek gebruik dit as my enigste manier (saam met my foon se stophorlosie), omdat ek geen ander fancy toerusting het nie. Nie seker hoe akkuraat dit is nie, maar dis beter as niks. In fact, ek het die prepaid meter laat installeer vir presies hierdie doel, want ek het hom nie andersins nodig gehad nie. (OK, ek wou ook probeer verhoed dat die Body Corporate my indoen met opgemaakte meterlesings.)

En dan oor die musiek. Waarvan jou Hi-Fi een van jou maniere is om aan daardie behoefte te voldoen. "[My musiek is 'n "needed want" wat waarde tot my lewe voeg]".

Hieroor is ons beslis op dieselfde bladsy. En in my geval, iets wat ek my verbeel al hoe belangriker word, soos die jare aanstap. My strategieë om die behoefte te vul, verskil net hemelsbreed van joune, dink ek. Die een is nie reg en die ander verkeerd nie, dit verskil net. Grootliks moontlik gemaak deur moderne tegnologie.

My geheue laat my nou in die steek, maar Kameraad het ook op 'n stadium sy 'setup' (of voorstelle vir 'n 'audio setup') gegee. Kon dalk op ou KK gewees het. Ek kan geen van sy detail onthou nie, maar ek kan wel onthou dat dit vir my ook heerlike "stof tot nadenke" was. En waarskynlik 'n rol gespeel het in hoe ek deesdae musiek 'consume'.

Hou ons op hoogte!

plompie

Post by plompie » Sat Jun 20, 2020 3:47 pm

Lobe wrote:Kragverbruik - of dan pogings om dit te optimiseer - is iets wat my ook nogal besig hou.
Ja - dis gewis die eerste raad wat al die kundiges mee saamstem: Vervang ligte met LED's en ander maniere om minder krag te verbruik. In my geval is ek so bietjie minder hieroor gepla; dit gaan vir my eerder daaroor dat my kritiese goed altyd moet werk. Dit is so dat mens juis reeds nader aan daai doel beweeg as jy die kragverbruik optmaliseer, maar nou ja - in my geval kan ek nie juis te veel hier doen nie weens die Hi-Fi.
Lobe wrote:Alhoewel ek myself lanklaas as 'n audiophile sou beskryf, is dit ook 'n veld wat ek vir baie lank redelik goed geken en entoesiasties nagevors en in belê het. Maar dis lankal verby, aangehelp deur gehoorverlies (oftewel, ouderdom).
Ek ken 'n Prof in Stellenbosch wie se gehoor redelik beïnvloed was weens mediese redes, en hy is nietemin nog steeds 'n audiophile ... :lol:
Lobe wrote:Plompie, ek is bly om te sien jy het jou prepaid meter begin inspan om die eenhede mee te monitor, want ek het met jou vorige pos al gewonder of ek dit moet voorstel.
Ja, jy moes maar dan sou ek dit gouer gedoen het - ek was dom ... :oops:
Lobe wrote:En dan oor die musiek. Waarvan jou Hi-Fi een van jou maniere is om aan daardie behoefte te voldoen.
Ja! Ek het nie daai onderstreepte gedeelte gemis nie Lobe :lol: Dit is so dat die term "audiophile" nie noodwendig altyd "musiekliefhebber" insluit nie ...
Ek kan selfs Abba geniet in my kar, of op my Sonos - maar op die Hi-Fi, klink dit horing k@k en irriteer dit die dinges uit my uit - ek kan net eenvoudig nie daarna luister nie; dit klink net eenvoudig te "tinny". So beslis ja - as ek op die Hi-Fi daarna luister, moet die gehalte [van die opname; en hoe die toerusting dit weergee] SOWEL as die musiek my bevredig ... tewyl op 'n draadloos is ek heel happy met laasgenoemde.

Terselfdertyd moet ek byvoeg dat - as ek vandag moet oorbegin met my hoëtroustelsel, sal ek nie eens NAASTENBY eindig met dieselfde nie. Ek sal beslis meer neig na 'n ordentlike alles-in-een. Iets wat minder plek opneem en meer krag effektief is. En BAIE kleiner speakers as my huidige Vivid Giya Spirits ... En ek sal nie 'n 8 x 5.5 x 3.7 M luister area hê nie, maar 'n kleiner en meer "cosy, warm" ruimte. Die benadering sal beslis anders wees! Maar dit is nou so dat ek vandag sit met 'n hoëtrousisteem wat wel, kom ons sê maar net "redelik duur" is. Ek het nie al daai geld betaal nie, want ek was 'n deeltydse handelaar. Maar ek het dit nou so wat moet ek maak? Dit gebruik en geniet; of die heeltyd daaroor tob dat ek myself bietjie in die voet geskiet het - al het dit my relatief min gekos?
Lobe wrote:My strategieë om die behoefte te vul, verskil net hemelsbreed van joune, dink ek. Die een is nie reg en die ander verkeerd nie, dit verskil net. Grootliks moontlik gemaak deur moderne tegnologie.
Absoluut: Ek is met jou hier. Streaming het 'n reuse verander teweeggebring; en Youtube se gehalte musiek is dikwels verstommend.
Lobe wrote:... Kameraad het ook op 'n stadium sy 'setup' (of voorstelle vir 'n 'audio setup') gegee. Kon dalk op ou KK gewees het .... maar ek kan wel onthou dat dit vir my ook heerlike "stof tot nadenke" was.
Ek het dit nie gesien nie, maar ek weet wat hy sou gesê het: "koop vir jou 'n draadloos". :lol:

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Sun Jun 21, 2020 12:22 pm

plompie wrote:
Sat Jun 20, 2020 3:47 pm
Terselfdertyd moet ek byvoeg dat - as ek vandag moet oorbegin met my hoëtroustelsel, sal ek nie eens NAASTENBY eindig met dieselfde nie. Ek sal beslis meer neig na 'n ordentlike alles-in-een. Iets wat minder plek opneem en meer krag effektief is. En BAIE kleiner speakers as my huidige Vivid Giya Spirits ... En ek sal nie 'n 8 x 5.5 x 3.7 M luister area hê nie, maar 'n kleiner en meer "cosy, warm" ruimte. Die benadering sal beslis anders wees! Maar dit is nou so dat ek vandag sit met 'n hoëtrousisteem wat wel, kom ons sê maar net "redelik duur" is. Ek het nie al daai geld betaal nie, want ek was 'n deeltydse handelaar. Maar ek het dit nou so wat moet ek maak? Dit gebruik en geniet; of die heeltyd daaroor tob dat ek myself bietjie in die voet geskiet het - al het dit my relatief min gekos?
Duur, sê jy, soos die artikel uit 1988.
THE Compaq Deskpro 386-20 personal computer is the most powerful PC an executive can buy. It is certainly the fastest one I've ever used - and the most expensive, too. Both its speed and price are likely to take your breath away.

Some business applications demand computing speed at any cost, and speed is what the Deskpro 386-20 provides, for a base price that ranges from $7,499 to $12,499, monitor not included.
Dis R25 000 vir 'n 386 20mhz komper. Maar ek het toe 'n 286 16mhz gehad, met 'n screen, vir R4000. Was die 386 meer werd om beter spelletjies te speel ens? Nie regtig nie. Daai "point of diminishing returns" het bitter vinnig gekom met rekenaars. En wie onthou toe jy vir jou computer 'n SoundBlaster moes koop vir die "ongelooflike" klank. En toe kom die "graphics cards". Min of meer soos met die klank kaarte het die ingeboude grafika vermoëns van nuwe rekenaars so rukkie terug die intree model "graphics cards" verby gevat.

So om terug te keer na die storie, ek het 'n ou 12 jaar oue rekenaar wat ek as 'n TV gebruik met so 'n intree model skerm kaart, wat basies niks gekos het nie en hiermee "stream" ek 720p en ek kan selfs 1080p doen van die masjien self af. So nou balanseer ek op daai punt van "diminishing returns", wil ek nou 1080p, 60 fps doen, dan is daai stelsel net-net nie opgewasse daarvoor nie. Die punt is, ek kan opgradeer as ek wil, en sal eendag, maar ons bereik nou 'n punt waar die kwaliteit van die inkomende stroom 'n groter rol begin speel as dit waarop jy die media terugspeel.

Of, luister hierna op 'n goedkoop PEPstores foontjie met goedkoop oorfone versus jou "insert brand name" surround sound enhanced superpro 2 PLUS mark II sisteem.

https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Nou wonder jy, so ruk terug toe mp3's en Napster nuut was, dit was net van hoe die "fanboys" spuls geraak het oor bitrate, alles 256, net die beste, en toe 320, en toe is plate weer herontdek, en nou luister ek op YouTube na Progressive Oriental Deep House, in kwaliteit wat jou wegblaas en jy dink, platespelers, hi-fi's, regtig? Begin sagteware 'n groter rol as hardeware speel? Selfs van die Hi-Fi ouens soos Bang and Olufsen het so gedink en het hulle vingers lelik verbrand, omdat jy nie behoorlik kan kompeteer met die gewone verbruikersgoedere as jou produk op opgeblase eksklusiwiteit gebou is nie.

As jy 'n Bang & Olufsen of watter fancy fabrikaat langs 'n Samsung of 'n LG op 'n rak in Game gaan sit dan sal die "point of diminishing returns" darem bitter duidelik word. Nog erger, breek daai fêncy ding oop en kyk na die binnegoed, of jy nou 'n grênd ding oopbreek of 'n JVC, Sony, TEAC, LG selfs karradios dis maar dieselfde TDA versterker chips in amper alles, al die laaste twee dekades. Ek het nou die dag 'n LG oopgemaak, en ek sien dit al hoe meer, die versterker chips het almal hul kodes uit ge-sandblast. Dis maar soos rekenaar moederborde of dit nou 'n Asus, Msi, Gigabyte is dit maak eintlik maar geen verskil nie, daar is beter kapasitors hier en daar, maar die kwaliteit hang af van batches en van watter fabriek dit verskaf het. So as jy 'n Sony home theater het en 'n Sony karradio, dit gebruik presies dieselfde komponente. Ek sien Plompie noem Sonos, same diffs, opgebou uit derdeparty komponente. So as jy daai karradio in jou huis sit, gaan iemand nou vir my vertel dit gaan anders klink? Daai luidsprekers wat jy by jou rekenaar inprop, weereens presies dieselfde komponente.

En dan wonder jy hoeveel van die audiophile ding nie maar in sentimentaliteit of nostalgie gewortel is nie. Dis soos fotografie, daar is iets aan 'n groot 50mm droom lens, maar 'n R5000 Sony neem net sulke goeie fotos as 'n R300 000 Leica kamera, en dis maar net 'n rapsie beter as die nuutste selfone. Tog lyk die duurste Leica modele aspris soos kameras ut die 1970's. Dis lekker as jy 'n ding het wat solied voel en lyk soos iets wat intrinsieke waarde het. Maar daai kapasitors in jou grênd sisteem kook ook maar droog oor tyd.

Dis soos om 'n Bentley te ry, dis 'n nice kar, maar anders as die hi-fi kan 'n jong lat met 'n soldeerbout nie 'n beter een aanmekaar soldeer met minder as R2000 se parte, wat hy sommer oor die net kan bestel, nie.

Met luidsprekers is dit dalk anders, maar dan kan jy daai sweetspot met verbasend goedkoop luidsprekers ook vind.

Maar skuus, die vraag was mos oor kragverbruik, sien 'n karradio werk op gelykstroom, so wie het gekla oor kragsteurings? En hy trek net soveel stroom soos hy nodig het.

EDIT: Laat ek sommer net bysê, ek voel self effe van 'n nostalgie as dit oor klank sisteme gaan, en effe afgepis met die goed wat deesdae deurgaan as die gemiddelde. Voorbeeld, jy klim in 'n Duitse kar van vroeg in die 2000's of so met 'n fabriek geïnstalleerde radio en kasset speler, of CD speler en die klank is verbasend goed, en in die meeste gevalle is dit 'n Blaupunkt wat "ge-rebrand" is, met dieselfde TDA chips in as amper enige radio van vandag, maar toe het jy 'n tone control of 'n bass en trebble draai knop gehad. Maar vandag se goed kom mos met "presets" vir pop en rock en wie weet wat, en dit klink kak, al het dit presies dieselfde chips in as die ou goed. Ek verpes dit dat daar sulke instellings aan my opgedwing word.

plompie

Post by plompie » Sun Jun 21, 2020 6:46 pm

Kameraad wrote:Duur, sê jy, soos die artikel uit 1988. ..THE Compaq Deskpro 386-20 ,… R25000 .. Maar ek het toe 'n 286 16mhz gehad, met 'n screen, vir R4000. Was die 386 meer werd om beter spelletjies te speel ens?
Ja, met die rekenaar agtergrond is ek redelik vertroud. My eerste PC was ‘n XT, en ek het self “hands on” begin raak op 486-vlak; basies het my deeltydse besigheidjie begin goed vrugte afwerp met die Pentium I / II – veral toe Intel hulle socket onbeskikbaar gemaak het vir AMD [ens]. Daai tyd moes ek besluit Intel of AMD – ek kon nie altwee ondersteun nie. Waar’s die dae; ek raak nou sommer self nostalgies.

Om jou vraag egter te beantw “was die 386 meer werd om beter speletjies te speel”; NEE natuurlik nie – VERAL nie weens die RAM beperkings in DOS daai tyd nie. Ek onthou nog hoe ons gesukkel het om sekere drivers in die sogenaamde “Hi-mem” te sit sodat meer RAM vir games beskikbaar kon wees.
Maar, jy moet egter ook nie vergeet van die Ingenieur wat sy tyd teen $300/h verkoop nie. As die Compaq slegs 35% tyd op jou 286 sou bespaar het, dan was dit beslis vir hom die moeite werd.
Kameraad wrote:Daai "point of diminishing returns" het bitter vinnig gekom met rekenaars … SoundBlaster .."graphics cards". [Onboard klank kaarte en ingeboude grafika vermoëns het bg vandag verbygesteek in nuwe intree-modelle]
Ek verstaan daai “diminishing returns” argument baie goed. Maar weereens, ek het nogal heelwat Soundblasters verkoop aan (bv) musiek onderwyser(esse) wat die goed met Midi / keyboards ens gebruik het; musiek geskryf het ens. Een redelik begaafde St 9 laatie wat ‘n Soundblaster by my gekoop het, het al my ex skool se saalmusiek daarmee met gepaardgaande byklanke self gespeel, opgeneem en omgeskakel na MP3’s en raai wat – die skool gebruik dit vandag nog steeds. En wat grafiese kaarte betref, moet weer nie vergeet van die Ingenieurs, Grafiese ontwerpers ens nie. Hulle moet natuurlik ook versigtig wees vir daai “point of diminishing returns”; sowel as die spoed waarmee tegnologie verbeter. Maar moet darem ook nie needs met wants verwar nie.
Kameraad wrote:'n ou 12 jaar oue rekenaar wat ek as 'n TV gebruik met so 'n intree model skerm kaart, wat basies niks gekos het nie en hiermee "stream" ek 720p en ek kan selfs 1080p doen van die masjien self af.
Ja, dis waarskynlik ‘n Socket 775 en met 4 Gb RAM is hulle nogal heel O.K. Ek kry hulle nog gereeld in; en verkoop hulle steeds 2nd hand vir so R200 of so per board; processor en 2Gb RAM. Hy sal daai job heel O.K. doen maar hy sal sukkel met Windows 10; en jy sal nie juis die volle voordeel van ‘n SSD op hom kan benut nie. PLUS: tensy jyself so dan en wan bietjie maintenance kan doen [e.g. die RAM re-seat] ens, raak die tegnologie dikwels onbetroubaar met tyd. Veral by die kus …
Kameraad wrote:Of, luister hierna op 'n goedkoop PEPstores foontjie met goedkoop oorfone versus jou "insert brand name" surround sound enhanced superpro 2 PLUS mark II sisteem.
Ek verstaan nie hoe dit relevant is nie. Die punt van hierdie youtube is om ‘n ongelooflike realistiese audio-illusie te demonstreer; NIE om aan te toon ‘n karradio en ‘n veel duurder spesialis Audio produk eintlik presies dieselfde klink nie.
Kameraad wrote:As jy 'n Bang & Olufsen of watter fancy fabrikaat langs 'n Samsung of 'n LG op 'n rak in Game gaan sit dan sal die "point of diminishing returns" darem bitter duidelik word.
Ja, natuurlik dis common sense. R5K teenoor R50K; speel Abba daardeur en dit klink maar baie dieselfde. En in elk geval, B&O was nog altyd maar net ‘n LG in ‘n fancy box … kon nooit ooit vergelyk, nie eens met ‘n basiese NAD3020 op die kragversterker gedeelte nie. Stel twee sisteme egter versigtig op [darem steeds binne redelike “point of diminishing returns” perke] in sitkamers en die verskil tussen ‘n Blaupunkt en (bv) NAD / Denon of Rega draaitafel word vinnig duidelik selfs op dieselfde goedkoop speakers.

So ja, jy lig sekere waarhede uit, en jou filosofie in daardie verband is uiters sinvol - maar dis vir my asof jy ander waarhede soort van ignoreer.

In 1981, as student in Stellenbosch, het ek ‘n gesprek gehad in ‘n winkel met ‘n kliënt wat ‘n draaitafel wou koop, en hy het in die Sony belangestel. Toe die verkoopsman die Rega Planar II as alternatief voorstel, kon die ou se woorde netsowel joune gewees het:- “Ek, Rxxx betaal vir ‘n DRAAITAFEL? Dink jy ek is mal?” Op my voorstel het die verkoopsman toe 3 minute van ‘n klassieke plaat op tape deck opgeneem; gepause; Die twee draaitafels vervang en selfs dieselfde kop-en-naald gebruik; dus was dit NET die draaitafel en tone arm wat verskillend was; en toe dieselfde 3 minute weer opgeneem. Die band toe teruggespeel en gesien hoe die koper se jaw op die vloer val. Jy sou verdomp DOOF moes gewees het om nie daardie verskil te hoor nie. So, die ou het toe nie ge-eindig met die Rega nie, maar met die Linn Sondek [2 x Rxxx].

So nou Kameraad, wat sou jy vir daai ou gesê het? Nee jy’s bef@k man, oor 20 jaar sal jy nie glo hoe Youtube gaan klink nie!!!
Ek verstaan dat mens dikwels vir opgeblaasde hype betaal, maar dis nie altyd net hype nie. En op 'n manier, word die tegnologie juis beter omdat mense bereid is om vir duurder toerusting [weens verskeie redes] te betaal, hulle vat daai moerse R&D knock; en die voordeel filter dan mettertyd na consumervlak toe deur. En nou kan jong laaties sê: "J!ssis hoor hoe bef@k klink hierdie draagbare bluetooth JBL - sommer stukke beter as daai Denon / Nad / B&W's waarna die Outoppie nog steeds luister en so duur voor betaal het in 1985. Hy was simpel; pleks hy net 'n karradio gekoop het en gewag het tot vandag vir die JBL". 20 jaar later, en die volgende generasie het presies dieselfde te sê van die JBL wat sy pa gehad het.
Kameraad wrote:….of jy nou 'n grênd ding oopbreek of 'n JVC, Sony, TEAC, LG selfs karradios dis maar dieselfde … So as jy 'n Sony home theater het en 'n Sony karradio, dit gebruik presies dieselfde komponente.
Alhoewel dit meesal waar is van jou intree vlak produkte, verskil ek baie sterk van jou hier wanneer dit by die meeste spesialis hoëtrou komponente kom. Vergelyk byvoorbeeld die kapasitore / power supply van ‘n Sony versterker met ‘n Mark Levinson. Daar is soos in geen vergelyking nie. Dieselfde komponente? Beslis nie! Diminishing returns, JA. Maar dis ‘n glyskaal wat normaalweg (nie altyd nie) van SWAKKER klank na BETER klank toe vorder nevertheless.

So as die beter klank nie vir jou saak maak nie, power to you – almal is nie dieselfde nie; en ‘n hoëtrou oplossing; brood- of beskuitresep; hernubare kragoplossing of motorkeuse is nie ‘n “One size fits all – yours” nie. :lol:
Kameraad wrote:Ek sien Plompie noem Sonos, same diffs, opgebou uit derdeparty komponente.
Miskien ja, in Sonos se geval. Maar, dis nie (my) Hi-Fi nie – dis sommer maar die "radio" wat ek in my Patio, kamer en werkskamer het.
Lekker om met die Cellphone internationale radiostasies te “stream” en deur die hele huis te luister.
Edit:- En net so btw: Sonos het nie in my opinie juis enige audiophile snob/hype-waarde nie. Dit is maar net 'n beter kwaliteit, duurder weergawe van die heel goedkoopste vlak. Dis soos R2500 per wireless speaker vs R1000 vir die goedkoopste. Op hierdie vlak het maak dit nog sin, en het "diminishing returns" nog nie ingetree nie. Kyk, Sonos se bougehalte is darem tops - sommer net aan die gewig kan jy klaar voel dis iets ordentlik.
Kameraad wrote:En dan wonder jy hoeveel van die audiophile ding nie maar in sentimentaliteit of nostalgie gewortel is nie.
Heeltemal niks nie; want jy kan die sentimentaliteit en nostalgie behou bloot deur net jou plateversameling te behou, en van tyd tot tyd te speel op relatief goedkoop sisteme. Ja, Linn Sondek is nog steeds beskikbaar – seker nou al R20K + met Tone arm en cartridge. Maar, so ook veel goedkoper oplossings, soos die Sony, Pro-ject ens.

EDIT:-
Kameraad wrote:Dis soos fotografie ... maar 'n R5000 Sony neem net sulke goeie fotos as 'n R300 000 Leica kamera, en dis maar net 'n rapsie beter as die nuutste selfone.
Weereens: Baie waarheid in wat jy hier sê; maar jou approach laat dit klink asof dit jou verstand the bowe gaan hoekom professionele fotograwe nie maar sommer net hulle selfone gebruik nie. Terwyl dit sommer net common sense is dat daar ander redes is as "maar net 'n rapsie beter" hoekom sekere mense, vir sekere applikasies nie "sommer maar net hul selfone" gebruik nie. So ja, jy sou bef@k wees om 'n R300K Leica te koop om foto's van jou brood te neem vir Pinterest; maar jy ignoreer ander redes - wat nie noodwendig "living up to the Jones's" hoef te wees nie.
Kameraad wrote:Maar daai kapasitors in jou grênd sisteem kook ook maar droog oor tyd.
Ja, maar hoër gehalte caps gaan nie so vinnig uitdroog nie. Plus, groter kapasiteit caps gaan "brownouts" en millisecs kragonderbrekings [soos met changeover tussen Eskom en UPS] veel gemakliker akkomodeer.
Verder: Tel bietjie van die nuutste sogenaamde 450 watt el cheapo (R270 my cost) computer power supplies op; en vergelyk dit met 'n 450 watt Coolermaster wat maar net "white rated" is, laat staan nog "bronze" of "gold". Sommer maar net almal dieselfde?

Laastens: Iemand wat byvoorbeeld self 'n musiekinstrument bespeel; kan die vernuf, ritme, pas, nuances whatever musiekterme jy kan gooi baie duidelik herken en geniet - selfs op 'n karradio. So 'n persoon luister op 'n ander manier, en word gevolglik tevrede gestel met heelwat minder in terme van die toerusting self.

Post Reply