Links vs. regs

Hier word robuuste debat gevoer oor enige onderwerp met die minimum moderering. Deelnemers wissel van gelowig tot ateïs, van Christen tot Moslem, spiritueel en alles tussenin. Hier word jou oortuigings onder die loep geneem en getoets.
Kameraad Eksteen

Re: Links vs. regs

Post by Kameraad Eksteen » Wed Sep 25, 2019 2:24 pm

DieAnderEk wrote:
Tue Sep 17, 2019 11:35 am
Met hierdie punte vind ek niks fout nie.

"Protect the good things about the world."
You got to be shitting me! Dis nou 'n eienskap van regs wees? Dis nou al die goeie goed behalwe die omgewing? Ek kan nie sien hoe die linkse lot daai een nie ook kan hul eie maak nie. So ek smyt die een byvoorbaat uit.
DieAnderEk wrote:
"Community based on morals"
Regtig, want linkse mense tree nie volgens morele waardes op nie? En hoe en waar kom dit vandaan, die kerk, sonde, en vrees jy sien,
DieAnderEk wrote:
"Rights - others must not interfere"
En in die praktyk beteken dit hulle is bang dat ander hulle gemak gaan kom omkrap, hulle is bang die regering kom haal hulle aanvalsgewere. Hoekom het jy 'n aanvalsgeweer nodig as jy nie poepbang is nie?
DieAnderEk wrote:
"Self-reliant adult"
En hoe is dit nie Libertyns nie?
DieAnderEk wrote:
"Builds character"
My Fok Marelize. Jy reken?
DieAnderEk wrote:
"immigration control"
Want mense wat 2000 myl kaalvoet geloop het en deur riviere moes swem, gaan jou werk kom vat, jou vrou kom verkrag en ander bangmaak dinge kom aanvang, reg?

DieAnderEk wrote:
"Equality is opportunity"
Die regses is nou sosialisties? Hulle beskyt hulself as jy die woord gelykheid gebruik in enige konteks. Is jy gereed om as 'n SJW gebrandmerk te word?
DieAnderEk wrote:
"Freedom is the chance to achieve or fail"
Dis klink soos 'n slagspreuk, hoe verteenwoordig dit enige waardes?
DieAnderEk wrote:
"Tough love"
Lyfstraf en geweld.
DieAnderEk wrote:
"Upholding order"
Want linkses is mos outomaties anarchiste?
DieAnderEk wrote:
"Helping those who help themselves"
"Strong role models"
"Champions of opportunity"
Ja en so gaan dit aan, maar die lys raak nie aan die kern van regse denke nie. En dis eerder om konserwatief te wees op alle gebiede, vrees vir progresiewe denke, vrees vir verandering, vrees vir ander kulure, vrees, vrees en nog vrees.

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Wed Sep 25, 2019 2:30 pm

DieAnderEk wrote:
Tue Sep 24, 2019 4:04 pm
Van die aspekte is wel gebaseer op vrees, maar is dit noodwendig irrasioneel? As ek kyk na die immigrasieprobleem in Europa e.d.m. dan sou ek sê dit is gebaseer op werklike probleme.
Mak nie saak of die vrees irrasioneel is of nie, die regse politici bou hul bemariking op vrees, onthou Brexit, hulle gaan julle gesondheidsorg es geld steel.

Ja daar is werklike probleme, maar met 'n konserwatiewe lewensuitkyk is verandering 'n groter vrees as vir die progressiewe lot. Met enige skuif kan jy moes kies of jy vreesagtig gaan gryp aan die status quo en of jy gaan aanpas en aanbeweeg.

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Tue Oct 15, 2019 6:39 pm

Jammer ek's so laat.
Kameraad Eksteen wrote:
DieAnderEk wrote:Dis soos om te kyk na die "woke left" en hulle onverdraagsaamheid en mob mentality as kernaspekte van die linkervleuel uit te lig, terwyl ek en jy weet dis nie dit nie.
Maar dit is, dis mos menslike eienskappe daai.
Dis menslike eienskappe, maar nie kerneienskappe van wat links of regs beteken nie. Net so is vrees nie 'n kerneienskap van wat regs beteken nie.
Kameraad Eksteen wrote:Wat ek met trosse bedoel, is jy sal sien regses is altyd of bang vir immigrante EN aborsie, of hulle vrees godeloses en die Moslems. Met regses is dit altyd komplekse van vrees.
Jy gooi darem die woord lekker rond. Kom ons kyk na jou voorbeelde:

- immigrasie: Iemand wat dink dat streng beperkings op immigrasie voordelig sal wees vir die samelewing leef nie noodwendig in vrees nie. So nie "altyd" nie. Ek dink self dit kan 'n goeie idee wees, maar ek is nie bang vir bv. Zimbabwiërs nie. Baie regses dink dat 'n immigrant eenvoudig moet kan bewys dat hy/sy kan bydra tot die samelewing en dit inderdaad doen, en ek stem saam daarmee. Natuurlik is daar ook diegene wat bang is vir immigrante, sien Europeërs, en van die vrese is geregverdig.

- aborsie: Ek het nog nooit gehoor van iemand wat bang is vir aborsie nie. Sover ek weet is die meeste mense teen aborsie omdat hulle dink dat dit verkeerd is om 'n onskuldige lewe te neem (wat volgens hulle op daardie stadium reeds bestaan).

- godeloses: Hiermee stem ek half saam. Daar was mos daai navorsing wat suggereer dat ateïste vir godsdienstiges herinner aan hulle sterflikheid en sodoende ongemaklik maak. Maar daar is tog heelwat regses wat nie godsdienstig is nie.

- Moslems: Ek is nie regs nie en ek dink sommige Moslems is vreesaanjaend! Hulle is selfs op hierdie forum as jy mooi kyk. As jy bedoel die verdagmaking van die Ander, dit is ook maar 'n menslike eienskap wat jy by Links ook kry. Ek dink dit is wel so dat spesfiek xenofobiese gedrag meer voorkom by regses.
Kameraad Eksteen wrote:"Protect the good things about the world."

You got to be shitting me! Dis nou 'n eienskap van regs wees? Dis nou al die goeie goed behalwe die omgewing? Ek kan nie sien hoe die linkse lot daai een nie ook kan hul eie maak nie. So ek smyt die een byvoorbaat uit.
Soos jy sê, mens vind "beskerm" regdeur die bank, maar dink jy nie daar is 'n groter klem by regses hierop nie? Beskerm: "our way of life", "our religion", "our freedom", ens.
Kameraad Eksteen wrote:"Community based on morals"

Regtig, want linkse mense tree nie volgens morele waardes op nie?
Regtig, want ek hoor altyd 'n gehamer op morele waardes by sosiale konserwatiewes. Waarmee ek in beginsel nie fout vind nie. Maar soos jy sê:
Kameraad Eksteen wrote:En hoe en waar kom dit vandaan, die kerk, sonde, en vrees jy sien,
Dit hang af hoe jy dit fundeer, en dan is daar ook daai ding van almal moet soos jy wees.
Kameraad Eksteen wrote:"Rights - others must not interfere"
En in die praktyk beteken dit hulle is bang dat ander hulle gemak gaan kom omkrap, hulle is bang die regering kom haal hulle aanvalsgewere. Hoekom het jy 'n aanvalsgeweer nodig as jy nie poepbang is nie?
Libertynse filosofie is al honderde jare oud, ek dink nie dit is bloot beperk tot "bang wees die regering kom klits jou met hulle gewere" nie. Sommige mag so voel, maar vir baie regses is dit 'n logiese uitvloeisel van die konsep van liberalisme. M.a.w. laat die staat doen wat dit doen, maar gee vir my die vryheid om te woon waar ek wil, te besit wat ek wil, te sê wat ek wil, handel te dryf met wie ek wil, ens. binne die grense van die wet (maar eerder minder regering as meer). Ook iets waarmee ek grotendeels identifiseer.

En onthou, daar is 'n ding soos "left-libertarianism".
Kameraad Eksteen wrote:"Self-reliant adult"

En hoe is dit nie Libertyns nie?
Libertyns is nie beperk tot regs nie.
Kameraad Eksteen wrote:"Builds character"
My Fok Marelize. Jy reken?
As jy mooi kyk sal jy sien dit word gestel teenoor "Creates potential" aan die linkerkant, m.a.w. daar is 'n klemverskil oor wat 'n goeie samelewing en 'n "good life" behels.
I was an omnipotent being until I accidentally tried to shave with Occam's Razor.
- flagbearer223
http://www.reddit.com/r/fifthworldprobl ... identally/

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Tue Oct 15, 2019 6:41 pm

Kameraad Eksteen wrote:"immigration control"

Want mense wat 2000 myl kaalvoet geloop het en deur riviere moes swem, gaan jou werk kom vat, jou vrou kom verkrag en ander bangmaak dinge kom aanvang, reg?
Enige rede hoekom jy dink immigrasiebeheer is nie nodig nie?
Kameraad Eksteen wrote:"Equality is opportunity"

Die regses is nou sosialisties? Hulle beskyt hulself as jy die woord gelykheid gebruik in enige konteks. Is jy gereed om as 'n SJW gebrandmerk te word?
Kyk weer, dit word gekontrasteer met die linkse "Equality is a level playing field", m.a.w. wat hulle dink "equality" beteken. Vir die regse is dit nie iets wat vir jou gegee moet word nie - jy moet eerder jou geleenthede wat jy kry benut, anders verdien jy nie jou plek in die son nie.
Kameraad Eksteen wrote:"Freedom is the chance to achieve or fail"

Dis klink soos 'n slagspreuk, hoe verteenwoordig dit enige waardes?
Dit word weer gekontrasteer teenoor die linkse "Freedom is freedom from power abuse and inequality". Die diagram wys ook dat linkses neig om "equality" as die belangrikste van die twee te ag terwyl regses vryheid as die belangrikste ag.

"Freedom is the chance to achieve or fail" sluit aan by bo - jy kry geleenthede maar die regering moenie jou handjie vashou nie.
Kameraad Eksteen wrote:"Tough love"

Lyfstraf en geweld.
Nee, "principles before popularity". Dit word wel gebruik as 'n verskoning vir lyfstraf en mishandeling.
Kameraad Eksteen wrote:"Upholding order"

Want linkses is mos outomaties anarchiste?
As jy gaan kyk sal jy sien dat dit een van die punte is wat regses neig om as positief te ervaar by leiers, terwyl linkses op ander punte fokus (bv. "fairness"). Nêrens sê dit dat dit eksklusief is tot regses nie.
Kameraad Eksteen wrote: "Helping those who help themselves"
"Strong role models"
"Champions of opportunity"
Ja en so gaan dit aan, maar die lys raak nie aan die kern van regse denke nie. En dis eerder om konserwatief te wees op alle gebiede, vrees vir progresiewe denke, vrees vir verandering, vrees vir ander kulure, vrees, vrees en nog vrees.
Right-wing political thinking holds that certain social orders and hierarchies are inevitable, natural, normal, or desirable,[1][2][3] typically supporting this position on the basis of natural law, economics, or tradition.[4]:p. 693, 721[5][6][7][8][9] Hierarchy and inequality may be viewed as natural results of traditional social differences[10][11] or the competition in market economies.[12][13] The term right-wing can generally refer to "the conservative or reactionary section of a political party or system".[14]
Ek dink regtig nie behoudendheid is noodwendig altyd gebaseer op vrees nie. Soms is mens net oortuig dat dit die beste opsie is. Ek dink self verandering is nie altyd ten goede nie. Konserwatiewe denke kan volgens my 'n belangrike rol speel as teenwig vir gebalanseerde besluite.

Die probleem is dat mense dink aan regses bloot in terme van sosiale konserwatisme. Die term is veel breër as dit.
Kameraad Eksteen wrote:Ja daar is werklike probleme, maar met 'n konserwatiewe lewensuitkyk is verandering 'n groter vrees as vir die progressiewe lot. Met enige skuif kan jy moes kies of jy vreesagtig gaan gryp aan die status quo en of jy gaan aanpas en aanbeweeg.
Of sien dit so, met enige voorgestelde verandering is daar ook diegene wat skepties moet staan daarteen en ernstig wil gaan dink hoe dit die samelewing, ekonomie, ens. in die langtermyn gaan raak.

Natuurlik het jy diegene wat bloot uit tradisionele redes vasskop, maar dis my punt, dis juis nie net hulle wat regtervleuel is nie.
I was an omnipotent being until I accidentally tried to shave with Occam's Razor.
- flagbearer223

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Mon Oct 21, 2019 1:01 pm

OK, kom ek som gou ons gesprek, baie kortliks, op.

Ek sê konserwatisme en regse politiek het sy wortels in vrees, eensaamheid en haat.

Jy sê, nee, dis gebou op allerhande beginsels wat nie noodwendig op vrees dui nie.

Jy gee voorbeelde van regse ideale/propaganda.

Ons raak verstrengel in die meriete van ideologiese uitgangspunte.

So om hiervandaan aan te beweeg moet jy verstaan dat ek reg is, en dat jy verkeerd is. :lol:

Punt nommer een. Vrees en die verwante emosies lê inderdaad aan wortel van regse politiek. Ek kan jou toegooi met onlangse studies in die verband wat dit bevestig. Maar dis nie regtig die punt nie, en jy kan mos self Google.

Punt nommer twee. Jy is reg, gepaste vrees op die regte tyd is 'n belangrike oorlewingsmeganisme, maar as ons propaganda begin uitlê en daarop begin uitbrei, begin ons wegbeweeg van die oorspronklike motivering/emosies. Ja daar is goeie redes of komplekse redes om sekere dinge op grense te doen of nie, maar dis reeds vertroebel met allerhande oorwegings, en jy eindig dalk met 'n pragmatiese oplossing wat nie links of regs is nie. Sulke abstrakte verweefde uitkomste bring ons nie nader aan begrip vir die oorsprong nie.

Vir my gaan dit oor die kern van regse denke, daai outjie wat die skool/moskee/tabernakel gaan uitmekaarskiet, daai ou wat bang is sy geweer word gevat.

Punt nommer drie. Daar was ook nou al 'n geruime ook studies oor hoe jou politieke oortuigings en sin van moraliteit op allerlei wyses gemanipuleer kan word met magnete ens.

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Tue Oct 29, 2019 12:29 pm

Kameraad Eksteen wrote:Punt nommer een. Vrees en die verwante emosies lê inderdaad aan wortel van regse politiek. Ek kan jou toegooi met onlangse studies in die verband wat dit bevestig. Maar dis nie regtig die punt nie, en jy kan mos self Google.
Ek het nou hierdie artikel gekry waar hulle gekyk het na die verskille tussen konserwatiewe en liberale mense se breine ens. Die konserwatiewes het groter amigdalas, fokus meer op die negatiewe, reageer sterker op bedreigings, ens. Dink ek het die opskrifte 'n ruk terug ook gesien.

Ding is, jy kry o.a. regse liberales ook, en dit was weer my punt, beide linker- en regtervleuel bestaan uit 'n groot verskeidenheid van politieke standpunte wat mekaar dikwels direk weerspreek op meer as een punt. Konserwatisme (daar is ook baie soorte, maar lyk my ons fokus altyd net op sosiaal-konserwatief) word histories geassosieer met regtervleuel, maar regtervleuel is baie meer omvattend.

En hier dink ek moet ons weer terugkom na vrees as 'n algemene menslike kenmerk, want ek sien dit net soveel by links as by regs. Ek sien dit by die anarchis wat niks met enige regering te doen wil hê nie, en ook by die linkses wat hulle broeke beskyt het toe Trump gewen het en grootskaalse vandalisme gepleeg het. Dis net 'n ander vorm van vrees as behoudendheid.

En weer eens, vrees is soms 'n goeie ding. Ek dink mens moet eerder 'n politieke oortuiging beoordeel op grond van hoe rasioneel dit is. Vrees word dikwels gelyk gestel aan irrasionele denke, maar dit hoef nie so te wees nie. Ek dink nie dit is irrasioneel om te wil hê dat daar nooit weer 'n kernbom ontplof nie, en om bekommerd te wees in wie se hande daardie tegnologie vandag is nie.

Beoordeel die vrees op grond van die argumente daarvoor.
Kameraad Eksteen wrote:Jy is reg, gepaste vrees op die regte tyd is 'n belangrike oorlewingsmeganisme, maar as ons propaganda begin uitlê en daarop begin uitbrei, begin ons wegbeweeg van die oorspronklike motivering/emosies.
Noem jy dit propaganda as jy nie daarvan hou nie? Ek het letterlik vir jou definisies aangehaal. En daai diagram sê goed wat ons almal reeds weet, soos bv. dat vryheid 'n sterker rol speel by regs en dat gelykheid 'n sterker rol speel by links (VSA-konteks), dat regses sterkman-leiers verkies, ens.
Kameraad Eksteen wrote:Vir my gaan dit oor die kern van regse denke, daai outjie wat die skool/moskee/tabernakel gaan uitmekaarskiet, daai ou wat bang is sy geweer word gevat.
So jy dink dat die ekstreme elemente van 'n reeds komplekse politieke groepering die kern uitmaak daarvan? Ek dink nie links óf regs het enigsins 'n kern nie - daar is egter belangrike klemverskille, en binne links en regs is daar dan ook belangrike verskille. Die feit dat links en regs dikwels oorvleuel (sinkreties) bring hierdie punt verder tuis. Dink jy bv. anarchiste en sosiaal-demokrate (albei links) gaan langs dieselfde vuur sit? Wat van fasciste en regs-libertyne? Links en regs het, soos jy weet, sy oorsprong in die Franse Revolusie, en sedertdien het die betekenisse heelwat verander en verskil dit nog steeds tussen verskillende lande, so dis 'n regte poespas. Ek sal eintlik nie aanbeveel dat die terme veel gebruik word in debat nie, behalwe as albei partye presies weet wat die ander een bedoel.
Kameraad Eksteen wrote:Punt nommer drie. Daar was ook nou al 'n geruime ook studies oor hoe jou politieke oortuigings en sin van moraliteit op allerlei wyses gemanipuleer kan word met magnete ens.
Wel natuurlik speel jou emosies 'n rol in jou politieke oortuigings, vir baie mense waarskynlik die grootste rol. Magnete het 'n invloed op die brein, so...En jou punt is?
- flagbearer223

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Tue Oct 29, 2019 12:46 pm

DieAnderEk wrote:
Tue Oct 29, 2019 12:29 pm
Noem jy dit propaganda as jy nie daarvan hou nie? Ek het letterlik vir jou definisies aangehaal. En daai diagram sê goed wat ons almal reeds weet, soos bv. dat vryheid 'n sterker rol speel by regs en dat gelykheid 'n sterker rol speel by links (VSA-konteks), dat regses sterkman-leiers verkies, ens.
Nee, ek het jou gesê ek stem nie saam met daai diagram nie, dis uit die duim gesuig en gegrond op idealistiese idees. Ek praat oor hoe regse politiek in die werklikheid uitspeel.

DieAnderEk wrote:
Wel natuurlik speel jou emosies 'n rol in jou politieke oortuigings, vir baie mense waarskynlik die grootste rol. Magnete het 'n invloed op die brein, so...En jou punt is?
Die punt is, politiek is amper suiwer emosie. En die verder punt is politieke neigings kan tot so 'n kern gereduseer word. En daai kern van die regse politiek lê in vrees.

nederig

Post by nederig » Wed Oct 30, 2019 11:24 pm

Ek is nogals redelik "links" maar ek is KAK bang vir die dinge wat in ons land gebeur. Ek moedig my kinders aan om so gou as moontlik uit hierdie land uit te kom, en die ergste is dat ek nie eers sleg voel daaroor nie!

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Tue Nov 05, 2019 12:02 pm

Kameraad Eksteen wrote:
Tue Oct 29, 2019 12:46 pm
Nee, ek het jou gesê ek stem nie saam met daai diagram nie, dis uit die duim gesuig en gegrond op idealistiese idees. Ek praat oor hoe regse politiek in die werklikheid uitspeel.
Maar ons weet mos almal dat regse mense o.a. sterkman-leiers verkies (Trump, Bolsonaro, Netanyahu, ens.), tradisie belangriker ag, ens. Dit is letterlik hoe regtervleuel gedefinieer word. En dit is óók hoe dit in die praktyk afspeel, want jy stem vir mense soos Trump as jy "sterk" leiers verkies, en bewegings soos die Christian Right ontstaan vanweë o.a. hoe hulle tradisie en hiërargie beskou.

Ek dink jy het 'n "recency bias" t.o.v. regse mense en hoe hulle deesdae in die media uitgebeeld word, want links en regs het saam binne liberale samelewings ontwikkel as twee kante van dieselfde munt (horisontaal en vertikaal). Binne hierdie eeuelange ontwikkeling was daar nog altyd idees wat as "meer regs" en as "meer links" beskou was, maar tog integrale dele in die samelewing is - natuurlik met die sentrum wat soms skuif soos sekere idees meer of minder aanvaarbaar raak binne daardie groepe.
DieAnderEk wrote:
Die punt is, politiek is amper suiwer emosie. En die verder punt is politieke neigings kan tot so 'n kern gereduseer word. En daai kern van die regse politiek lê in vrees.
Die feit dat emosie 'n groot rol speel by hoe politiek gepleeg word beteken nie dat politiek nie ook rasioneel geanaliseer kan word nie. Emosie dryf baie van hoe dit afspeel, maar so ook hoe mense grootgemaak is, hulle idee van 'n "good life", moderne kulturele neigings, sosio-ekonomiese omstandighede, ens.

Emosie, net soos vrees, is óók op sigself nie 'n slegte ding nie, dis iets wat almal leer om te bestuur soos jy ouer word, en dit speel trouens ook 'n belangrike rol in hoe ons goeie besluite kan neem.

'n Voorbeeld is bv. as jy bekommerd is oor die ekonomie (emosie) en vir die regte persoon wil stem wat volgens jou iets daaraan kan doen.

Dis onbeteuelde emosie (wat lei tot mense wat hulle oortuigings nie "check" nie) wat egter die probleem is, soos wat populiste soos Trump probeer ontlok.
- flagbearer223

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Tue Nov 05, 2019 12:03 pm

nederig wrote:
Wed Oct 30, 2019 11:24 pm
Ek is nogals redelik "links" maar ek is KAK bang vir die dinge wat in ons land gebeur. Ek moedig my kinders aan om so gou as moontlik uit hierdie land uit te kom, en die ergste is dat ek nie eers sleg voel daaroor nie!
Presies, vrees is 'n menslike emosie en nie gekoppel aan links of regs nie. Soms is hulle wel bang vir verskillende goed, maar dikwels ook vir dieselfde goed, soos wat jy hier demonstreer. (Ek deel jou vrese terloops.)
- flagbearer223

Post Reply