Keto- en K@kpraat stories

Hier word robuuste debat gevoer oor enige onderwerp met die minimum moderering. Deelnemers wissel van gelowig tot ateïs, van Christen tot Moslem, spiritueel en alles tussenin. Hier word jou oortuigings onder die loep geneem en getoets.
plompie

Re: Keto- en K@kpraat stories

Post by plompie » Mon Jul 20, 2020 12:07 pm

Kameraad wrote:Dis 'n tydsame proses om weer 'n diverse veerkragtige spysverteringssisteem daar te stel, en met kos is die enigste manier om soveel verskeidenheid in jou dieet te kry as moontlik, mettertyd kom die balans en die regulering tot 'n mate weer reg.
Wel ja, dit het my 'n jaar geneem om my HbA1c van rondom 10 na 4.9 af te kry; sowel as om my meds te halveer.
Noudat ek weer bietjie carbs terugsit [en ek glo, genoeg verskeidenheid] reken ek die HbAc sal na 5.5 tot 6 toe gaan, wat steeds fine is.
Ek is gelukkig reeds gewoond aan die verandering in dieet; en glo daar is genoeg variasie. 'n Belangrike punt is dat - behalwe vir Avo, neute, botter, "double-cream greek styled" Yoghurt en Olyfolie in moderasie, eet ek nie vetterig soos Keto impliseer nie. Jy praat van "regulering wat weer regkom" .... wel, een maal diabeet altyd diabeet daai is een liggamsregulering wat nie vanself regkom nie ALHOWEWEL jy dit self met dieet kan beheer [reguleer]. [In daardie sin is "reversal" moontlik maar dis nie regtig reversal nie].

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Mon Jul 20, 2020 1:18 pm

plompie wrote:
Mon Jul 20, 2020 12:07 pm
Jy praat van "regulering wat weer regkom" .... wel, een maal diabeet altyd diabeet daai is een liggamsregulering wat nie vanself regkom nie ALHOWEWEL jy dit self met dieet kan beheer [reguleer]. [In daardie sin is "reversal" moontlik maar dis nie regtig reversal nie].
Dis dalk wat jou dokter jou wil vertel, maar dis gelukkig nie waar nie. Beta selle kan regenereer en vermeerder en die siklus kan weer aan die gang spring. Net een voorbeeld, swanger vrouens het baie meer intense insulien beheer nodig, en daarom kompenseer haar pankreas deur meer beta selle te genereer, daar is dus 'n meganisme wat ingespan kan word vir T1D. Ook ons het nou al gesien dat beta selle uit ander selle kan verander. So die navorsers is op die punt daarvan om T1D te genees.

Met tipe 2 diabetes, is 'n omkeer in die siekte al lankal 'n realiteit, byvoorbeeld:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6520897/

Dis dinge wat ons lankal eintlik geweet het, en dis presies wat jy nou eerstehands ervaar, sny die suiker uit, en soos dinge normaliseer en die glukose beheer verbeter, en so kan jy weer suikers hanteer.

plompie

Post by plompie » Mon Jul 20, 2020 3:23 pm

:lol: Maar, hulle sê niks van mielies op daai saait nie. :lol:

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Mon Jul 20, 2020 3:49 pm

Soek jy een oor daai mielies en diabetes? Hier is hy:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3608023/

plompie

Post by plompie » Mon Jul 20, 2020 6:03 pm

O.K. so die laaste link het ek ook vinnig gescan. Hierdie is almal voorlopige ondersoeke en dit lyk my jy wil sê [opsommend] dat nikstamalisasie 'n mielie diabetes-vriendelik maak. Al is dit dalk so [en die studies blyk nog nie konklusief te wees nie] werk nie vir my nie, en ek vermoed ook nie vir die algemene Jan Publiek nie, want:-
* Dit bly steeds makliker vir 'n diabeet om die mielie eerder te los. Daar's genoeg alternatiewe verskeidenheid.
* Jan publiek gaan daai mielie op die braai gooi, met botter smeer en hom netso verorber - hulle gaan hom nie eers verwerk nie, almost guaranteed. Die bef@kte mielieresep [as voorbeeld van nikstamalisasie, nou] wat jy vroeër genoem het. Is nog steeds 'n resep; 'n proses ... so orraait wel belese mense wat hou van voorbereiding mag dalk daai moeite doen; die meeste egter nie.
* As nikstamalisasie 'n mielie dan nou wonderbaarlik sou kon verander het vanaf 'n sugar-spiking vinnige stysel-belaaide voedsel na 'n diabeet-vriendelike superkos, dan gaan ek beslis eers wag dat die "verdict" duidelik en helder van alle kante af inkom; nie net vanaf een of twee obskure voorlopige rot-studies nie.

Om terug te kom na daai eerste link:- Vanuit memory, lys hulle drie metodes om diabetes aan te spreek: Operasie, Kalorie-beperking en Stysel-beperking [niks nuut hier nie]. DAN sê hulle dat reversal moontlik is. Ek glo dit nie juis nie, maar sien dit maak nie saak nie. Want ek het (behalwe operasie) presies gedoen wat hulle sê hierdie "reversal" moontlik maak: Eers kalorië sowel as stysel beperk; en later toe ek aanvaarbare gewig bereik het, hierdie twee "metodes" beheer, gereguleer. So, ek glo nie my diabetes gaan verdwyn nie ... maar maakiesakie kom ons kyk. Ek meen, ek doen tog immers wat hulle sê ek moet doen - en ek erken, dit sal naais wees as my diabetes verby "maar net beheer"; na "reversed" kan gaan. Ek sal juig!

Edit: Miskien is die vraag eerder:- Gaan dit nou addisioneel help om diabetes nie alleenlik te probeer omdraai met met kalorie- en styselbeperking nie, maar ook om tradisioneel beskoude diabeties-gevaarlike kosse ge-nikstamaliseerd by te voeg?
Last edited by plompie on Mon Jul 20, 2020 6:56 pm, edited 1 time in total.

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Mon Jul 20, 2020 6:56 pm

Jy gaan maar lank wag vir 'n verdict as jy jouself met sinisme gaan pootjie. Daar is mos baie forums waar diabete hul probleme bespreek, gaan lees of vra hul mening, of looi daai Google. Spoiler alert, mielie tortillas spike nie die ouens se bloedsuiker nie. Google ook blou tortillas.

Anyways, daai is net een studie op PubMed, maar daar is honderde, so dit hang maar af wat jy wil weet.

Die ander ding is, regte tortillas in Suid Afrika is nou nie juis iets waarvan jy in die nuus gaan lees nie. Behalwe as jy jou eie meel maak is daar net een invoerder waarvan ek weet.

Maar mielies is maar een voorbeeld, daar's nog bokwiet, sorghum, plantain, tapioca...

plompie

Post by plompie » Mon Jul 20, 2020 6:59 pm

Kameraad wrote:Spoiler alert, mielie tortillas spike nie die ouens se bloedsuiker nie. Google ook blou tortillas.
Ek het dit anders gehad, nl dat die nikstamalisasie proses wat gebruik word vir mielie tortillas, die stysel inhoud afbring teen gewone meel gemeet. Maar nie handomkeer, wow! nie. Ook dat die tortilla metode [dun; min meel] tot die voordeel bydra. Dit doen egter niks vir my nie, want ek is nie Meksikaan nie.

Edit: ENIGE stysel in genoeg hoeveelhede spike MY bloedsuiker maar straks is ek enig in my soort. Ek glo daar is prosesse waarmee jy daardie styselinhoud kan afbring [aartappel in water; voorbereide oats los oornag; eet môre ens]; OF die GI daarvan verlaag en dat dit voordelig kan wees. Maar j!ssis ek kan nie glo dat mielies (bv) sommer skielik deur hierdie prosesse in 'n diabeet-superkos verander kan word nie ... Dis 'n bietjie dik vir 'n daalder :lol:

Edit 2: Ek het nou sopas wéér gaan kyk na daai "diabetes can be reversed" article wat jy aangehaal het. En ja, dis soos ek hierbo gesê het: (a) Operasie (b) kalorie- en (c) carb restrictions - dis daai drie "metodes" wat aangehaal word waarvoor "some evidence of diabetes reversal" bestaan. [Niks hier van nikstamalisasie nie btw.]. Niks nuuts hieromtrent nie! En niks wat aandui dat die tradisionele benadering van diabetes deur dokters/spesialiste "verkeerd" is nie... Ek meen, 15 jaar terug al - toe ek as diabeet gediagnoseer was, TÓÉ reeds het my huisdokter ("sommer net 'n GP") vir my al gesê - Ek skryf jou hierdie metformin voor, maar ek beveel aan:- dieet en oefening is eintlik belangriker om jou diabetes te behandel. So al wat in 15 jaar verander het, is (o.a.) (a) O.K. ons weet nou ons kan sekere kosse veiliger maak dmv spesifieke voorbereidingsmetodes; (b) 'n LC dieet is voordelig vir diabete want carbs in genoeg hoeveelhede en/of swak gehalte daarvan (maw vinnige carbs) spike die bloedsuiker; (c) all carbs are not created equal etc etc.

Edit 3: Daar is bewyse dat die meeste lewens-bedreigende siektes soms spontaan of weens sekere behandelings regresseer: MS en kanker is twee voorbeelde, en in hierdie opsig is diabetes dan 'n derde voorbeeld. Nou dit het ek altyd "geweet" - en natuurlik moet mens maar die beste doen wat jy kan, en hoop vir só 'n uitkoms. Maar, realisties gesproke, moet ek ook besef 'n haar-oorplanting gaan nie die waarskynlikheid juis verhoog dat Candice Bouche my liefdeskind sal wil hê nie. Maar, hey, dit is moontlik hoor - ek moenie hoop opgee nie!

Edit 4: Dan wonder ek nou ook wat presies as "reversal" aanvaar word in diabetes. Ek meen, die diabeet se selle is minder sensitief vir insuline; plus die pankreas gee nie meer genoeg nie. So wat die Meds doen, Metformin spreek die sel-probleem aan ... gee soort van die "olie" wat die selle se sensitiwiteit verhoog; terwyl Gliclazide weer die pankreas aanmoedig om meer insulien te vervaardig. Maar nou gaan ek op hierdie carb-restricted dieet .. ek hou my gewig dop ... ek is meer aktief ... doen al daai mooi dinge. So, nou het ek mos minder insulien nodig. Die klein bietjie wat my pankreas nou afskei is nou genoeg. So my vraag nou is: Is my diabetes nou reversed, of controlled?
En dan moet ek wonder hoe die slim navorsers - daais wat "nou skielik" besef het carb-restriction (ens) "kan diabetes reverse" ... hoedat hulle nou die diabetes-controlled pasiënte skei van die werklik-reversed ...

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Tue Jul 21, 2020 9:25 am

plompie wrote:
Mon Jul 20, 2020 6:59 pm
Ek het dit anders gehad, nl dat die nikstamalisasie proses wat gebruik word vir mielie tortillas, die stysel inhoud afbring teen gewone meel gemeet. Maar nie handomkeer, wow! nie. Ook dat die tortilla metode [dun; min meel] tot die voordeel bydra. Dit doen egter niks vir my nie, want ek is nie Meksikaan nie.
Die stysel, uhm...
3.1. Traditional nixtamalization process (TNP)

The nixtamalization process is performed actually in many countries, especially in México and Central America [4]. The emerging tortilla industry in the United States has the fastest growing segment of the baking industry in the U.S. market, estimating that Americans in year 2000 consumed 85 million tortillas according to Tortilla Industry Association (TIA) [32].

Functional parameters evaluated in nixtamalization process give us an idea of changes taking place in main components of starch, responsible for rheological and textural properties in nixtamalized corn products [33, 34]. Corn starch crystallinity in the nixtamalization process evaluated with X-RD technique usually presents similar defined peaks that correspond to the interplanar spacing values “d” of 5.86, 5.19, 4.90, 4.46, and 3.87Å [16, 33]. During the TNP, the maize loses part of the typical crystalline structure denoting the formation of amylose-lipid complexes [35]. Studies of changes in crystallinity patterns of corn starch using X-ray diffraction caused by the nixtamalization process have been cited in the literature [16, 36, 37, 38]. Other investigators [16, 33, 39] have reported loss of Maltese cross of starch during the nixtamalization process of tortilla. Loss of birefringence indicates a loss of molecular order and general molecular reorganization within starch granules [38].

The starch granule swelling begins with the application of heat, changing its structure. Water is introduced within the granule, and H-bonds between water molecules and polar residues of glucose units are transformed [40]. The high amount of polar groups accelerates the water absorption, and the starch granule collapses. After cooking, linkage of amylose and amilopectin happens and then aggregates outside of the internal structure and forms a gel [16, 22].

Structural damage in aleurone layer and some pericarp strata of corn were observed using scanning electronic microscopy (SEM) during alkaline cooking to produce nixtamal [40]. Gómez et al. [39] evaluated the microstructural changes of starch during all the stages of the nixtamalization process, and they concluded that the greatest damage in starch was produced during baking of tortilla because of the use of high temperatures (190°C) and also when tortilla chips were produced in the deep frying process.

The thermal characterization is important to define the cooking variables of maize and its products. The nixtamalization process requires maize with low temperature and enthalpy of gelatinization for tortilla production [41]. These values for maize starch are between 67 and 69°C for temperature and 8–16 J/g of starch for enthalpy [42]. Other gelatinization temperature ranges of nixtamalized processed products have been monitored between 70 and 80°C [33, 43], defining their structural and textural characteristics [42]. An extended cooking time and steeping involve more gelatinized starch and lower enthalpy values [5] increasing the gelatinization temperature and producing a more reorganized starch molecule. This parameter also involves a higher degree of crystallinity retrogradation, shortening, and syneresis (water is squeezed out of the granule) of overcooked starch [39]. All these changes are related with corn masa yield [44].
https://www.intechopen.com/books/extrus ... s-an-alter
Nee fok, so baie Mexikaans, ek glo dit ook nie, want organiese chemie is nie my sterk punt nie. Stysel is stysel is stysel!

https://www.researchgate.net/profile/Ro ... amales.pdf

Jissis Gristis! Ek glo of verstaan nie 'n woord nie, maar ek is beïndruk!
plompie wrote:
Edit: ENIGE stysel in genoeg hoeveelhede spike MY bloedsuiker maar straks is ek enig in my soort. Ek glo daar is prosesse waarmee jy daardie styselinhoud kan afbring [aartappel in water; voorbereide oats los oornag; eet môre ens]; OF die GI daarvan verlaag en dat dit voordelig kan wees. Maar j!ssis ek kan nie glo dat mielies (bv) sommer skielik deur hierdie prosesse in 'n diabeet-superkos verander kan word nie ... Dis 'n bietjie dik vir 'n daalder :lol:
Dis maar soos die rot studie, ons het al die vermoed gehad voor die tyd en nou ondersoek ons die meganisme en die mate van die invloed.
plompie wrote:
Edit 3: Daar is bewyse dat die meeste lewens-bedreigende siektes soms spontaan of weens sekere behandelings regresseer: MS en kanker is twee voorbeelde, en in hierdie opsig is diabetes dan 'n derde voorbeeld. Nou dit het ek altyd "geweet" - en natuurlik moet mens maar die beste doen wat jy kan, en hoop vir só 'n uitkoms. Maar, realisties gesproke, moet ek ook besef 'n haar-oorplanting gaan nie die waarskynlikheid juis verhoog dat Candice Bouche my liefdeskind sal wil hê nie. Maar, hey, dit is moontlik hoor - ek moenie hoop opgee nie!

Edit 4: Dan wonder ek nou ook wat presies as "reversal" aanvaar word in diabetes. Ek meen, die diabeet se selle is minder sensitief vir insuline; plus die pankreas gee nie meer genoeg nie. So wat die Meds doen, Metformin spreek die sel-probleem aan ... gee soort van die "olie" wat die selle se sensitiwiteit verhoog; terwyl Gliclazide weer die pankreas aanmoedig om meer insulien te vervaardig. Maar nou gaan ek op hierdie carb-restricted dieet .. ek hou my gewig dop ... ek is meer aktief ... doen al daai mooi dinge. So, nou het ek mos minder insulien nodig. Die klein bietjie wat my pankreas nou afskei is nou genoeg. So my vraag nou is: Is my diabetes nou reversed, of controlled?
En dan moet ek wonder hoe die slim navorsers - daais wat "nou skielik" besef het carb-restriction (ens) "kan diabetes reverse" ... hoedat hulle nou die diabetes-controlled pasiënte skei van die werklik-reversed ...
Die ding is, meeste mense glo ook dat hulle spontaan oorgewig geraak het, hulle eet dan so gesond ens.

Jy moet jouself vra hoekom het daai selle hul insulien weerstandigheid ontwikkel? Dis mos 'n kwessie van hormonale wolf-wolf speel, die selle reageer nie meer nie omdat hulle gebombardeer word met insulien, so dis 'n feedback loop probleem. Nou met Metformin probeer jy nou die een ontvangkant van die feedback loop regtoor, terwyl ons nie eens die volle werking van die medikasie verstaan nie. Maar met Mielies soek jy deurduisende waterdigte studies wat elke element van die meganisme aanspreek, sodat jy kan glo.

Ek verstaan nie regtig die vraag nie, moet ek glucose homeostasis vir jou probeer opsom? Hoe sal ek dit doen as Tim Noakes dit nie eens verstaan nie en aandring op sy "Central Governor" idee. En hy WEET mos van suiker.

Ek het bloot gedink die skakel tussen COVID-19 en die inflammatoriese skakel met diabetes is merkwaardig, en dit deur kos. Maar hoe ookal anthocyanins, COVID-19 en diabetes loop dieselfde pad. Nou as jy jouself nie kan oortuig met die stysel ding nie gaan jy die ook nie kan sluk nie. Die ene bol stysel, maar die kleursel in beet is sommer goed vir diabete ens. tewyl dit absoluut propvol stysel is.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6947971/

Jy sal ook nie kan glo hoe "modified cassava flour" jou bloedsuiker kan verlaag nie, en dis net stysel. Dokers haat hierdie eenvoudige truuk!

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Tue Jul 21, 2020 10:34 am

Ek het aan 'n woordsom gedink. Kyk na die probleem en die bekendes.

Jannie kan nie stysel eet nie, dit laat sy bloedsuiker spike. Angelito kan stysel eet, dit verlaag sy bloedsuiker. Wat is die verskil.

Wat ons weet is dat Lactobacillus stysel afbreek en verwerk tot 'n vorm wat 'n mens se bloedsuiker laat daal.

Ons weet ook dat die spesifieke spesie Lactobacillus natuurlik voorkom in gesonde mense se spysverteringskanaal, en dat hierdie Lactobacillus stysel vir sy eie oorlewing benodig.

Ons weet ook dat mense met oorgewig 'n wanbalans in bakterieë in hul spysverteringskanaal het.

Bonus punte, gaan ons die met 'n pil regmaak?

plompie

Post by plompie » Tue Jul 21, 2020 11:19 am

Kameraad wrote:Ons weet ook dat die spesifieke spesie Lactobacillus natuurlik voorkom in gesonde mense se spysverteringskanaal, en dat hierdie Lactobacillus stysel vir sy eie oorlewing benodig. ... Ons weet ook dat mense met oorgewig 'n wanbalans in bakterieë in hul spysverteringskanaal het ... Bonus punte, gaan ons die met 'n pil regmaak?
Straks, in die toekoms ja.
Vir nou, moet ons maar doen wat ons kan, na die beste van ons onderskeie vermoëns. En dit wat ons kan doen, is nogal dikwels common sense.
Ek is redelik seker egter [dis nou vir my bonuspunte] dat die antwoord nie lê in genikstamaliseerde mielie- en cassavameel nie. Om die een of ander rede herinner die benadering my aan homeopatie.

Post Reply