My houding jeens onwaar/skadelike oortuigings en hoe dit verander het

Hier word robuuste debat gevoer oor enige onderwerp met die minimum moderering. Deelnemers wissel van gelowig tot ateïs, van Christen tot Moslem, spiritueel en alles tussenin. Hier word jou oortuigings onder die loep geneem en getoets.
Frikkadel

Re: My houding jeens onwaar/skadelike oortuigings en hoe dit verander het

Post by Frikkadel » Sun Jan 12, 2020 1:56 am

Sien julle gesels darem nog af toe, goed om te weet.

Ek het vandag 'n forum gestig, sommer 'n online een, hierdie formaat was te groot vir my klein koppie. Toe dink ek weer aan KK, en julle. Was 'n jaar met FB geslote groep doenig, so kak, nou voel ek weer tuis, en dit nogal op my eie forum, wie sou dit kon dink, beslis nie ek nie. Jirre, en ek is so 'n voorbeeldige fokken moderatortjie op FB gewees, dit maak my soms naar.

Het net in die begin van die week bos gelos soos ouds, 'n vereniging oorgeneem daardeur, so dit was darem ok. Nou het ek egter nog 'n klomp ander kak wat ek moet handle om ons vakansieoord weer op koers te kry, maar nou ja, dis nog steeds beter as om oor gotte te stry. Lede gee my ook lekker kaka haha, payback, maar darem nie soos ek wier was met Mod nie.

Wou altyd weet hoe voel 'n takeover.....shame, gelukkig is niemand hul werk kwyt nie, die oordbestuurder mag dalk wees in die jaar as sy laaste kans op gebruik is

Gots, die antie praat tot al verstaanbaar, en Plompie is rustig oor gelowiges. Fok, die einde van die wêreld is naby!!!

My houding is nog maar steeds kak, maar net as dit moet, net om iets te se oor jou onderwerp Gideon haha. Ek steeds gelowig!!!!

Laat dit juig julle narre

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Sun Jan 19, 2020 11:30 pm

Kameraad Eksteen wrote:
Mon Jan 06, 2020 11:21 am
Boerematriek was nooit 'n keuse nie, Broederbond ook nie, Die nag van Bartholomeus ook nie, ninja pakkies ook nie...
Kom ons som op. Plompie het gesê dat godsdiens 'n mors van tyd en geld is. My antwoord was ja miskien, maar daar word ook baie werk geskep en goeie dinge gedoen soos armoedeverligting e.d.m. Let wel geen ontkenning van die slegte aspekte van georganiseerde godsdiens nie. Ek maak ook die punt dat "tydmors" intrinsiek menslik is en dat mense dit gegun moet word om dit te kan doen. Solank as wat hulle ook 'n bydrae lewer tot die samelewing. Let wel ek praat hier van goed wat nie skadelik is nie. Wanneer dit egter gaan oor dinge wat lei tot meer ongelukkigheid is ek aan boord met Plompie. Hier maak ek egter nog onderskeid tussen eties en wettig, waar daar dikwels verskille is.

Kameraad Eksteen maak die punt dat daar gemeenskaplike druk is om op sekere maniere op te tree, bv. kerk toe te gaan, ens. Dit is natuurlik nie net beperk tot godsdiens nie - kyk hoe judgmental is mense oor bv. wat jy dra en hoe jy lyk. Enigiets buite die norm (sommige grys areas is hier en daar aanvaarbaar) en jy kan selfs daarvan vergeet om 'n werk te kry. Solank as wat daar kultuur is (bv. korporatiewe kultuur) gaan jy nie daarvan wegkom nie.

Die belangrike ding is dat onder die wet jy vry staan om nie 'n kerk by te woon nie of jou hare in die vorm van 'n drol te laat lyk sou jy wou. So ook laat die wet toe dat jy enigiets wettigs in jou vrye tyd kan doen insluitend om te glo dat jy nie regtig 'n keuse het as om kerk toe te gaan nie, en dit dan te doen.

Sonder om fatalisties te wees: Ek glo dat baie van hierdie tipe groepsdinamikas hulleself moet afspeel. 'n Mens moet vry wees om foute te maak, te groei, te rebelleer en as 'n meer volwasse mens aan die ander kant uit te kom. Indien iemand in só 'n situasie hulp nodig het is dit goed genoeg dat daar mense is buite die binnegroep wat kan help en lei.
Kameraad Eksteen wrote:
Natuurlik, jy verloor net perspektief omdat tyd en politieke winde tussen jou en daai dinge gekom het, vir baie oor die wêreld wat steeds in daai tirannie van "skadelike oortuigings" vasgevang is, ervaar dit presies soos ons destyds.
Nee ek meen dat hierdie punt van my nog steeds geldig is:
DieAnderEk wrote:Godsdiens (soos ander aspekte van kultuur) het natuurlik sy voordele soos om mense "in line" te hou (wel, tot op 'n punt) en om sekere goeie dade aan te moedig.
Kameraad Eksteen wrote:
DieAnderEk wrote:
Sat Jan 04, 2020 1:15 pm
Dit hang af, urban legends kan net so interessant wees soos volksverhale. Baie aspekte rondom godsdiens bly interessant: die skeppingsmites, die filosofie wat daar rondom ontwikkel het, die vrae wat dit ontlok oor aspekte soos betekenis, wetenskap en etiek, ens. Bybelse verhale verskaf ook eindelose vermaak vir YouTubers soos Darkmatter2525 weens die unieke en/of absurde situasies wat geskep word indien daai stories waar was, of deur te fokus op teenstrydighede.
Ja basies as 'n grappige "side show".
Aan die een kant is dit snaaks, aan die ander kant is dit fassinerend. Dis nou die vermaak. Dan is daar nog die antropologiese, filosofiese ens. aspekte van godsdienste. So baie meer as net 'n "side show". Daar is geen rede hoekom Bybelwetenskaplikes en godsdiensantropoloë almal godsdienstig hoef te wees nie, en ek vermoed heelwat is nie.
Kameraad Eksteen wrote:
DieAnderEk wrote:
Dis nie 'n verlies aan perspektief nie, eerder 'n geval van dit raak my nie so persoonlik nie, so wat my betref is daar belangriker goed om oor te worry.
Ek weet, Eerste Wereldse Probleme, soos die?

https://en.wikipedia.org/wiki/First_World_problem
Is dit nie universeel menslik om nie te wil omgee oor iets wat jou nie raak nie? Is die boemelaar bekommerd oor wat op Wall Street of in Sirië aangaan? Dis glad nie beperk tot die sg. Eerste Wêreld nie.
I was an omnipotent being until I accidentally tried to shave with Occam's Razor.
- flagbearer223
http://www.reddit.com/r/fifthworldprobl ... identally/

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Sun Jan 19, 2020 11:34 pm

Hi Frik - ek het half 'n morbiede fassinasie om te sien hoe jy 'n forum modereer terwyl dit mos maar in jou aard is om die gesprek oor te neem. Maar as dit vir jou werk, good for you.
Frikkadel wrote:My houding is nog maar steeds kak, maar net as dit moet
Kan nie hiermee stry nie.
I was an omnipotent being until I accidentally tried to shave with Occam's Razor.
- flagbearer223

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Mon Jan 20, 2020 2:28 pm

DieAnderEk wrote:
Sun Jan 19, 2020 11:30 pm
Kom ons som op. Plompie het gesê dat godsdiens 'n mors van tyd en geld is. My antwoord was ja miskien, maar daar word ook baie werk geskep en goeie dinge gedoen soos armoedeverligting e.d.m. Let wel geen ontkenning van die slegte aspekte van georganiseerde godsdiens nie. Ek maak ook die punt dat "tydmors" intrinsiek menslik is en dat mense dit gegun moet word om dit te kan doen. Solank as wat hulle ook 'n bydrae lewer tot die samelewing. Let wel ek praat hier van goed wat nie skadelik is nie. Wanneer dit egter gaan oor dinge wat lei tot meer ongelukkigheid is ek aan boord met Plompie. Hier maak ek egter nog onderskeid tussen eties en wettig, waar daar dikwels verskille is.
Dit klink presies soos 'n argument waarmee iemand apartheid, kommunisme of kolonialisme, en selfs korporatiewe imperialisme sou kon probeer verdedig.
DieAnderEk wrote:
Kameraad Eksteen maak die punt dat daar gemeenskaplike druk is om op sekere maniere op te tree, bv. kerk toe te gaan, ens. Dit is natuurlik nie net beperk tot godsdiens nie - kyk hoe judgmental is mense oor bv. wat jy dra en hoe jy lyk. Enigiets buite die norm (sommige grys areas is hier en daar aanvaarbaar) en jy kan selfs daarvan vergeet om 'n werk te kry. Solank as wat daar kultuur is (bv. korporatiewe kultuur) gaan jy nie daarvan wegkom nie.
Al wat dit beteken is dat daar by korporatiewe kultuur ook dinge skort, dit kink of jy 'n "Keeping Up with the Kardashians" houding met gelatenheid aanvaar?
DieAnderEk wrote:
Die belangrike ding is dat onder die wet jy vry staan om nie 'n kerk by te woon nie of jou hare in die vorm van 'n drol te laat lyk sou jy wou. So ook laat die wet toe dat jy enigiets wettigs in jou vrye tyd kan doen insluitend om te glo dat jy nie regtig 'n keuse het as om kerk toe te gaan nie, en dit dan te doen.
SIen, dis hoekom ek gesê het jy het perspektief verloor. Vertel ongelukkige tieners wat nog nie mondig is nie dat die WET aan hul kant is. My bra vertel my mos gister, "Hoe ouer, hoe nouer."
DieAnderEk wrote:
Nee ek meen dat hierdie punt van my nog steeds geldig is:
DieAnderEk wrote:Godsdiens (soos ander aspekte van kultuur) het natuurlik sy voordele soos om mense "in line" te hou (wel, tot op 'n punt) en om sekere goeie dade aan te moedig.
Is daar navorsing wat hierdie drogbeeld ondersteun?
DieAnderEk wrote:
Is dit nie universeel menslik om nie te wil omgee oor iets wat jou nie raak nie? Is die boemelaar bekommerd oor wat op Wall Street of in Sirië aangaan? Dis glad nie beperk tot die sg. Eerste Wêreld nie.
Dis presies wat ek gesê het, en wat jy hier verduidelik. En nee, dis nie universeel menslik nie. Hollywood, die volksverhale ens. is vol van stories van mense met die karaktergebrek affluenza. Ons sien dit voortdurend voor ons oë afspeel, hebsug, regse denke, mag ens. Dis alles dieselfde ding.

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Mon Jan 20, 2020 9:08 pm

Kameraad Eksteen wrote:
Mon Jan 20, 2020 2:28 pm
Dit klink presies soos 'n argument waarmee iemand apartheid, kommunisme of kolonialisme, en selfs korporatiewe imperialisme sou kon probeer verdedig.
Ek is die ene ore.
Kameraad Eksteen wrote:
Al wat dit beteken is dat daar by korporatiewe kultuur ook dinge skort, dit kink of jy 'n "Keeping Up with the Kardashians" houding met gelatenheid aanvaar?
Sommige dinge skort ja, maar ander dinge keur ek weer goed. Baie aspekte van korporatiewe kultuur het praktiese voordele. Ek het oor die algemeen ook nie 'n probleem daarmee as mense hulself op watter manier ook al wil kasty nie, solank ek nie deel is van die prentjie nie.
Kameraad Eksteen wrote:
DieAnderEk wrote:
SIen, dis hoekom ek gesê het jy het perspektief verloor. Vertel ongelukkige tieners wat nog nie mondig is nie dat die WET aan hul kant is. My bra vertel my mos gister, "Hoe ouer, hoe nouer."
Ek weet nie regtig wat jy bedoel nie. My punt was dat ek bly is dat die wet ons regte beskerm om godsdiens te pleeg al dan nie. Die wet beskerm ook ons regte om te kan kerm en kla oor wat in die kerk gebeur. As dit nie so was nie was dit vir my regtig 'n probleem.

Ons sit ook nie met die situasie in Amerika waar die religious right altyd wil dreig om wette of kurrikulums te verander nie. Daai sou my ook nogal bekommer het as ek daar gewoon het. Die meeste waaroor ons hoef te worry is OGOD-tipe sake. Ek weet nou nie of muti of inisiasies tel nie.
Kameraad Eksteen wrote:
Is daar navorsing wat hierdie drogbeeld ondersteun?
Is dit nie die hele punt van georganiseerde godsdiens nie? Ek het nooit gesê hulle doen dit besonder goed nie. As eks-godsdienstige kan ek ook beaam, ja dis wat my godsdiens probeer doen. Onthou daai ding genaamd sonde, hemel, hel?
Kameraad Eksteen wrote:
DieAnderEk wrote:
Dis presies wat ek gesê het, en wat jy hier verduidelik. En nee, dis nie universeel menslik nie. Hollywood, die volksverhale ens. is vol van stories van mense met die karaktergebrek affluenza. Ons sien dit voortdurend voor ons oë afspeel, hebsug, regse denke, mag ens. Dis alles dieselfde ding.
Rewind 'n bietjie, jy het gepraat van first world problems. Ek dink nie die derdewêreldse boemelaar in my voorbeeld kwalifiseer as iemand met sulke probleme nie?

En terloops, soms is dit regtig OK om te sê "Dis nie my probleem nie". Alles hoef nie jou probleem te wees nie. 'n Mens kan dit glo en nog steeds 'n mooi soet vrygewende progressiewe mens wees.
- flagbearer223

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Tue Jan 21, 2020 9:31 am

DieAnderEk wrote:
Mon Jan 20, 2020 9:08 pm
Is dit nie die hele punt van georganiseerde godsdiens nie? Ek het nooit gesê hulle doen dit besonder goed nie. As eks-godsdienstige kan ek ook beaam, ja dis wat my godsdiens probeer doen. Onthou daai ding genaamd sonde, hemel, hel?
Dis die kruks van die saak, jy glo die kerk se propaganda, jy glo selfs die kerk werk daaraan om armoede te beveg? Dan was apartheid OK want dit was ook in plek gestel om armoede uit te roei en swartmense te bemagtig. En Sasol in 'n goeie maatskappy omdat hulle boekies oor die natuur uitgee?

Daar is geen snars bewys dat godsdienstige mense eens probeer om beter mense te wees nie, hulle is immers vergewe en gered.
DieAnderEk wrote:
Mon Jan 20, 2020 9:08 pm
En terloops, soms is dit regtig OK om te sê "Dis nie my probleem nie". Alles hoef nie jou probleem te wees nie. 'n Mens kan dit glo en nog steeds 'n mooi soet vrygewende progressiewe mens wees.
Wat jy sê is, dis OK om perspektief te verloor. As 'n klompie van ons op 'n eiland gestrand is met uiters beperkte voorraad, dan is almal se probleme gedeel. En dis nou so dat ons mense op die planeet gestrand is, en dis soos die volgende regse ou wat na olie soek wat sy skouers optrek en verklaar dat die omgewing nie sy probleem is nie.

Ek het familie wat sulke mooi soet vergewende progressiewe mense is, met vet bankrekenings en groot Pretoria-Oos huise, wat nes jy totaal perspektief verloor het.

DieAnderEk

Post by DieAnderEk » Tue Jan 21, 2020 1:40 pm

Kameraad Eksteen wrote:
Tue Jan 21, 2020 9:31 am
Dis die kruks van die saak, jy glo die kerk se propaganda, jy glo selfs die kerk werk daaraan om armoede te beveg? Dan was apartheid OK want dit was ook in plek gestel om armoede uit te roei en swartmense te bemagtig. En Sasol in 'n goeie maatskappy omdat hulle boekies oor die natuur uitgee?

Daar is geen snars bewys dat godsdienstige mense eens probeer om beter mense te wees nie, hulle is immers vergewe en gered.
Ja of nee, probeer die kerk om mense se gedrag te manipuleer deur die sonde-, hemel- en helstories? Onthou ek maak geen bewering oor hoe effektief of gesond dit is nie, maar dit is darem absurd om te beweer dat dit geen effek het nie.

Op daai ander thread het jy so lekker aangegaan oor vrees, dink jy dat vrees nie 'n impak het op mense se gedrag nie?

Onthou lyfstraf het ook 'n impak op mense se gedrag, dit beteken nie dat dit gesond óf effektief (op die lange duur) is nie.
Kameraad Eksteen wrote:
Wat jy sê is, dis OK om perspektief te verloor. As 'n klompie van ons op 'n eiland gestrand is met uiters beperkte voorraad, dan is almal se probleme gedeel. En dis nou so dat ons mense op die planeet gestrand is, en dis soos die volgende regse ou wat na olie soek wat sy skouers optrek en verklaar dat die omgewing nie sy probleem is nie.
Behalwe planeet Aarde is baie groter as 'n eilandjie met 'n ou stammetjie op, so groot, belangrike dinge wat bv. in Papoea-Nieu-Guinee gebeur gaan dalk nooit eers in ons leeftyd ons ore bereik nie, tensy jy moeite gaan doen om spesifiek daarvoor te soek.

Dalk het ek nie perspektief verloor nie. Dalk het ek bloot deeglik gaan nadink oor al hierdie dinge die laaste paar jaar. Dalk is ek nou minder naïef, en het 'n groter waardering vir die minder as nietige rol wat my eie ou lewetjie speel in die "grand scheme of things", en het geleer om sekere dinge te laat gaan, en om toe te laat dat ander mense hulle rolle óók speel. Om mense anders te laat nadink oor godsdiens (of, God forbid, te probeer ontkeer) is een van hulle - in Suid-Afrika het die momentum van die "gesprek" sodanig opgebou dat my insette waarskynlik glad nie benodig sal wees nie. Dalk het ek ernstiger gaan nadink oor prioriteite wat my eie lewe betref, en 'n paar broodnodige veranderinge gemaak.
Kameraad Eksteen wrote:
Ek het familie wat sulke mooi soet vergewende progressiewe mense is, met vet bankrekenings en groot Pretoria-Oos huise, wat nes jy totaal perspektief verloor het.
Wonderlik, ek wens daar was nog meer van hulle, goed vir die ekonomie en als. As ek ook nou maar so 'n vet bankrekening gehad het.
- flagbearer223

Kameraad Eksteen

Post by Kameraad Eksteen » Wed Jan 22, 2020 8:22 am

DieAnderEk wrote:
Tue Jan 21, 2020 1:40 pm
Ja of nee, probeer die kerk om mense se gedrag te manipuleer deur die sonde-, hemel- en helstories?

Onthou ek maak geen bewering oor hoe effektief of gesond dit is nie, maar dit is darem absurd om te beweer dat dit geen effek het nie.
Probeer sê jy, hulle probeer dan al 2000 jaar lank verniet. Dis soos die kerk wat darem "probeer" om pedofilie uit te roei, eintlik belowe hulle om dit te doen, help dit? So wat is beter 'n gelowige pedofiel wat jou kinders molesteer of 'n ongelowige een wat dit doen? En weet jy wat, daar is misdadigers soos die wat werklik probeer.

Dink nou net as die pastoor elke keer kom getuig ter strafversagting, dat hulle die keer harder gaan "probeer". Wat is nou absurd?
DieAnderEk wrote:
Op daai ander thread het jy so lekker aangegaan oor vrees, dink jy dat vrees nie 'n impak het op mense se gedrag nie?
As jy daai draad reg verstaan het, kom dit op die volgende neer, almal se vlakke van angstigheid word ingebore, dis grootliks vasgelê in jou breinstruktuur. Trauma sal dit vererger, maar bangmaakstories en spookstories diekant toe of daai kant toe gaan nie 'n wesenlike verskil maak nie.
DieAnderEk wrote:
Onthou lyfstraf het ook 'n impak op mense se gedrag, dit beteken nie dat dit gesond óf effektief (op die lange duur) is nie.
Nou ja, natuurlik en ons noem dit mos "post-traumatic stress disorder", maar as ons nou die kerk se impak hiermee moet vergelyk, dan bestaan daar mos nie twyfel oor die skadelikheid daarvan nie. Ek dink nou aan die snot en trane onderhoude oor die trauma wat KK deelnemers op RSG onderhoude met ons gedeel het.
DieAnderEk wrote:
Behalwe planeet Aarde is baie groter as 'n eilandjie met 'n ou stammetjie op, so groot, belangrike dinge wat bv. in Papoea-Nieu-Guinee gebeur gaan dalk nooit eers in ons leeftyd ons ore bereik nie, tensy jy moeite gaan doen om spesifiek daarvoor te soek.
Ironie.

Nou ja behalwe as jy vir jare onder 'n klip gewoon het sou jy die stemme hoor opklink het oor die "rare earth elements" wat in tegnologie benodig word, die myn daarvan en die ongelooflike menslike en omgewingsimpakte wat die bedrywighede het. Gaan kyk 'n bietjie waar soek hulle hiervoor en waar hulle orals daarvoor myn. En daai selfoon in jou hand kom uit daai vernietiging.

Het jy al ooit 'n ou piepstemmetjie oor die ontbossing van daai land hoor opgaan, het jy al gesien hoe palmolie in amper alles op die winkelrakke is, is jy nie bewus van die omgewings vernietiging wat daarmee saamgaan nie.

Nee wat as jy in sulke ekstreme ontkenning wil lewe, kies 'n ander land wat se probleme nog nie hierheen oorgespoel het weens verbruikers apatie en die drang na ekonomiese ontwikkeling nie.

Post Reply